Politické harašenie

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Na hlavu padnuté plytvanie peniazmi

Z ministra Vážneho urobil novodobý Jánošík blbca „parekseláns“. Železničná spoločnosť Slovensko chcela už druhýkrát zrušiť (prvýkrát koncom novembra 2006), resp. skracovať spoje, ktoré sú nerentabilné, kolidujú s autobusmi, teda sa ich živenie nevypláca. Vtedy i teraz Jánošík - s krycím menom Fico – zasiahol a dosiahol svoje. Prestať jazdiť pritom malo dvadsaťdva vlakov, približne stovka mala mať skrátené jazdy a v rámci toho mali padnúť za vlasť aj vybrané víkendové spoje. Ficovo riešenie? Naliatie prachov tam, kde to s vysokou pravdepodobnosťou nemá pointu.
„Človek mieni, premiér mení“, vyhlásil minister a miesto toho, aby Ficovi odkázal, že z neho nebude robiť debila a odstúpil v záujme zachovania si vlastného ksichtu, pokorne sklonil hlavu a zaradil sa do šíku pokakaných nesvojprávnych ministrov.
 
Problém je pritom banálny – v krajoch vznikajú autobusové linky hlava nehlava bez toho, aby ich niekto koordinoval so železnicami. Výsledkom je mrhanie peňazí daňových poplatníkov, teda práve tých, na ktorých obranu sa gerojsky stavia Jánošík z Úradu vlády. Populistický geroj nedokáže nič, iba sľubovať viac peňazí na nalievanie do čiernej diery, ktorou neefektívne spoje jednoznačne sú.
 
Keby chcel byť Fico skutočným hrdinom, snažiacim sa pomôcť dobrej veci, prikázal by svojej sekroške, aby dokopala všetkých šéfov VÚC, ľudí zo ŽSS, ministerstva dopravy a Výskumného ústavu dopravy do zasadačky na Úrade vlády, zamkla ich tam a nevypustila, kým sa nedohodnú na rozumných pravidlách hry. Ale kdeže – niekto musí prezentovať gerojstvo zásadne v svetle kamier ako spasiteľ Slovenska.
 
Mimochodom - čo vlastne bráni tlačovým i elektronickým médiám, aby vzali fotoaparáty, diktafóny a kamery, nasadli do spojov, ktoré navrhla Železničná spoločnosť Slovensko zrušiť, resp. skrátiť a zistili, či tie spoje sú, alebo nie sú vyťažené? Nebráni im nič okrem lenivosti. Úloha pre prvý stupeň základnej školy.
 
V zásade pritom môže mať pravdu aj Fico, železnice by v záujme šetrenia mohli skutočne zrušiť i spoje, kde by domácim skomplikovali život. Problémom je, že to Fico nevie, pretože k tomu nemá spracované žiadne podklady, žiadne analýzy. Fico vždy najskôr niečo povie a až potom hľadá dôkazy.
 
Tuposť našich úradníkov krásne ilustruje záver tohto článku
 
Podľa ministra dopravy problém súbehu autobusov a vlakov pomôže riešiť najmä pilotná štúdia dopravnej obslužnosti urobená v Košickom samosprávnom kraji. Ak sa osvedčí, urobí sa podobná štúdia aj v ostaných krajoch.
"Zatiaľ máme za sebou analytickú časť, a to je zmonitorovanie všetkých druhov dopravy vrátane súbehov. Podklady sa budú spracúvať a skutočné praktické výstupy by mohli byť na sklonku roka," uviedol šéf projektu Stanislav Hreusík z Výskumného ústavu dopravy, ktorý tento projekt zastrešuje.
 
Pre tých, ktorí nepochopili, preložím do slovenčiny – naši úradníci budú prakticky rok makať iba na tom, aby zistili, či, kde a čo (ne)zrušiť. Efektivita práce ako smrť. Všetky druhy dopravy vrátane súbehov by totiž mali v tomto tisícročí a dobe počítačov zmapovať do mesiaca aj s konkrétnymi opatreniami. Ležne to by tento štát nesmeli riadiť neschopní. A pre nás to znamená, že sa budú minimálne rok dotovať nezmysly, ašpirujúce na okamžité zrušenie. Ešteže máme miernu zimu a ustálené ceny ropy. Fico tak má na čom stavať aj ďalšie demagogické nezmysly.      

Po politickej lebeni | stály odkaz

Komentáre

Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014