„Človek mieni, premiér mení“, vyhlásil minister a miesto toho, aby Ficovi odkázal, že z neho nebude robiť debila a odstúpil v záujme zachovania si vlastného ksichtu, pokorne sklonil hlavu a zaradil sa do šíku pokakaných nesvojprávnych ministrov.
Problém je pritom banálny – v krajoch vznikajú autobusové linky hlava nehlava bez toho, aby ich niekto koordinoval so železnicami. Výsledkom je mrhanie peňazí daňových poplatníkov, teda práve tých, na ktorých obranu sa gerojsky stavia Jánošík z Úradu vlády. Populistický geroj nedokáže nič, iba sľubovať viac peňazí na nalievanie do čiernej diery, ktorou neefektívne spoje jednoznačne sú.
Keby chcel byť Fico skutočným hrdinom, snažiacim sa pomôcť dobrej veci, prikázal by svojej sekroške, aby dokopala všetkých šéfov VÚC, ľudí zo ŽSS, ministerstva dopravy a Výskumného ústavu dopravy do zasadačky na Úrade vlády, zamkla ich tam a nevypustila, kým sa nedohodnú na rozumných pravidlách hry. Ale kdeže – niekto musí prezentovať gerojstvo zásadne v svetle kamier ako spasiteľ Slovenska.
Mimochodom - čo vlastne bráni tlačovým i elektronickým médiám, aby vzali fotoaparáty, diktafóny a kamery, nasadli do spojov, ktoré navrhla Železničná spoločnosť Slovensko zrušiť, resp. skrátiť a zistili, či tie spoje sú, alebo nie sú vyťažené? Nebráni im nič okrem lenivosti. Úloha pre prvý stupeň základnej školy.
V zásade pritom môže mať pravdu aj Fico, železnice by v záujme šetrenia mohli skutočne zrušiť i spoje, kde by domácim skomplikovali život. Problémom je, že to Fico nevie, pretože k tomu nemá spracované žiadne podklady, žiadne analýzy. Fico vždy najskôr niečo povie a až potom hľadá dôkazy.
Tuposť našich úradníkov krásne ilustruje záver tohto článku:
Podľa ministra dopravy problém súbehu autobusov a vlakov pomôže riešiť najmä pilotná štúdia dopravnej obslužnosti urobená v Košickom samosprávnom kraji. Ak sa osvedčí, urobí sa podobná štúdia aj v ostaných krajoch.
"Zatiaľ máme za sebou analytickú časť, a to je zmonitorovanie všetkých druhov dopravy vrátane súbehov. Podklady sa budú spracúvať a skutočné praktické výstupy by mohli byť na sklonku roka," uviedol šéf projektu Stanislav Hreusík z Výskumného ústavu dopravy, ktorý tento projekt zastrešuje.
Pre tých, ktorí nepochopili, preložím do slovenčiny – naši úradníci budú prakticky rok makať iba na tom, aby zistili, či, kde a čo (ne)zrušiť. Efektivita práce ako smrť. Všetky druhy dopravy vrátane súbehov by totiž mali v tomto tisícročí a dobe počítačov zmapovať do mesiaca aj s konkrétnymi opatreniami. Ležne to by tento štát nesmeli riadiť neschopní. A pre nás to znamená, že sa budú minimálne rok dotovať nezmysly, ašpirujúce na okamžité zrušenie. Ešteže máme miernu zimu a ustálené ceny ropy. Fico tak má na čom stavať aj ďalšie demagogické nezmysly.

Komentáre